Communicatie

Veel mensen verwarren communicatie met spreken, ik verbind het eerder met luisteren. “ we hebben 2 oren om te luisteren en slechts 1 mond om te spreken, als spreken dan zo belangrijk was, zouden we twee monden en 1 oor hebben”, is één van mijn favoriete uitspraken. Communicatie gaat in mijn opzicht essentieel over nieuwsgierigheid die leidt tot verbinden , luisteren, begrijpen en terugkoppelen. 

Efficiënte en effectieve communicatie is daarom gebaseerd op luisteren voor begrip. Daar start een goed gesprek mee. Verbeeld je maar eens in dat je in een café met je vrienden aan het praten bent, dan komt luisteren als vaardigheid sterk naar voor. Wellicht omdat je nieuwsgierig bent in wat je vrienden allemaal meegemaakt hebben. Het i s deze nieuwsgierigheid die het luisteren naar begrip voeding geeft.

Hieronder vind je een greep uit mijn opleidingen en als je jouw onderwerp niet vindt, contacteer me dan!
Het overzicht van onze opleiding vind je hier

Modellen die ik graag gebruik tijdens mijn trainingen

  • Logische niveau’s van R. Dilts – om gedrag te verklaren
  • 20 %- 80 % pareto regel – richt je op die 20% van je inspanning die al 80 % resultaat geeft
  • Roos van Leary – beïnvloed anderen en begin bij jezelf
  • R.Cialdini – zes strategieën van onbewuste beïnvloeding
  • P.Lencioni – de 5 dysfuncties van een team