Loading...

You probably won’t remember this, but the “forgetting curve” theory explains why learning is hard

By | 2018-05-04T10:43:55+00:00 mei 4th, 2018|Learning Science|

Learning has an evolutionary purpose: Among species, individuals that adapt to their environments will succeed. That’s why your brain more easily retains important or surprising information: It takes very little effort to remember that the neighbor’s dog likes to bite.

Behendigheid (AGILE) wordt het nieuwe werkwoord voor nieuwe medewerkers

By | 2018-04-18T10:40:32+00:00 april 18th, 2018|Leadership|

L&D reflectiemoment. Het inzicht dat verandering steeds sneller gaat, binnen en buiten organisaties, stelt L&D voor een grote uitdaging. Het verder begeleiden van de organisatie naar  meer lerende organisatie, wordt hoe langer hoe meer bedrijfskritisch. De snelheid van de veranderingen die op ons afkomen, vraagt aan organisaties om [...]

The Disruption of Digital Learning: Ten Things We Have Learned

By | 2018-04-11T09:46:35+00:00 april 11th, 2018|Learning reinforcement, Learning Science|

Over the last few months I’ve had a series of meetings with Chief Learning Officers, talent management leaders, and vendors of next generation learning tools.

Herinneren is ondergewaardeerd als leerstrategie

By | 2018-04-10T12:00:05+00:00 april 10th, 2018|Learning reinforcement, Learning Science|

Herinneren creëert leren Onderzoek van meer dan honderd jaar oud, heeft al aangegeven dat het zich trachten te herinneren van wat je al geleerd hebt, een sterke bijdrage levert aan leren. ( voor een historisch overzicht zie Roediger & karpicke, 2006a). In de laatste jaren echter is er [...]

Spaced learning : ancrer l’apprentissage dans le quotidien

By | 2018-02-28T16:24:40+00:00 februari 28th, 2018|Learning Science|

Avant d’entrer dans le vif du sujet, il nous paraît important de vous rappeler que le #digital ouvre des opportunités, mais, bouleversent aussi les choses. Il faut vous habituer à cet environnement en perpétuelle évolution, car une tendance clé aujourd’hui ne le sera sûrement plus demain.

Meten van effecten van opleiding

By | 2018-04-10T11:48:08+00:00 februari 21st, 2018|Learning Science, Learning Tech Tools|

Er is een gemakkelijke weg om meeteffecten van opleiding in kaart te brengen met het gebruik van toepassingsdoelstellingen. In een business omgeving waarin een hyper competitie heerst tussen bedrijven, waarin veranderingen steeds sneller gaan, hele bedrijfstakken van de kaart worden geveegd door nieuwkomers is [...]

6 Trends in Learning and Development

By | 2018-04-10T11:49:20+00:00 februari 20th, 2018|Learning Science, Learning Trends|

Recently I presented my view on the status of HR Tech (HR Tech Trends: update). One of the conclusions: there seem to be good opportunities in the learning area. As a follow up on this presentation, I had a short brainstorm with some network partners last week.